Om Gladmat

Komiteer

Vi feirer vårt 20- årsjubileum i 2018, og er i løpet av våre leveår godt etablert som landet største matfestival.

Gladmat krever et solid program, både faglig og kulturelt, i tillegg må vi sikre en robust økonomi som kan løfte festivalen ytterligere.

For å sikre et helhetlig og godt arbeid med faglig og kulturelt program, samt håndtering av sponsorsiden, har vi opprettet et komitéapparat med to komiteer:

  1. Programkomité
  2. Markeds- og sponsorkomité

Programkomiteen

  • Lars Røtterud, forlegger i Gyldendal
  • Kathrine Mo, merkevaredirektør i Tine SA
  • Eivind Haalien, nordisk ambassadør for mat og ansvarlig for lokalmat og spesialiteter i Norgesgruppen
  • Guro Helgesdotter Rognså, doktor i molekylær gastronomi, Nofima
  • Rolf Norås – leder (tidligere kultursjef i Stavanger kommune, nå eier av Norås kulturformidling)
  • Kristin Gustavsen (daglig leder Stavanger sentrum)
  • Susanne Heart (folkevalgt Stavanger kommune/selvstendig næringsdrivende)
  • Ellen Math Henriksen (direktør Rogaland Teater)
  • Anya Aasebø (kommunikasjon og PR)
  • Kristin Austigard (Det norske måltid)
  • Gunnar Hvarnes (Coach for Christian Andre Pettersen)
  • Sigurdur Runar Ragnarsson (daglig leder Spiseriet i Stavanger)
  • Hans Petter Jørgensen (Gladmat)

Sponsor- og markedskomiteen

  • Alex Hart (eier Made with Hart)
  • Anders Hellegaard (markedsdirektør Prima)
  • Cille Ihle (folkevalgt Stavanger kommune/Tastaveden skole)
  • Heidi Netland Berge (kokebokforfatter/restauratør)
  • Rønnaug Hidle (Sparebanken Vest)